Informatika - 2023./24. jesen - 34.

34. U odabranome programskom jeziku definiran je modul crtaj (nije ga potrebno pozivati).U modulu postoje sljedeće funkcije:
naprijed (točaka)
nazad (točaka)
zakreni_udesno (kut)
zakreni_ulijevo (kut)
digni_olovku()
spusti_olovku()
sakrij_olovku()
\(\operatorname{krug}(r) \rightarrow\) crta kružnicu polumjera \(r\) sa središtem u točki u kojoj se nalazi olovka.
Na početku je olovka u sredini ekrana, spuštena i okrenuta udesno. Kut se zadaje ustupnjevima. Nakon crtanja olovka ne smije biti vidljiva.
Potrebno je nacrtati kružnice kao na slici 34.1. Kružnice su smještene oko središta ekrana kaona slici 34.2.
Slika 34.1. Slika na zaslonu ekrana
Slika 34.2. Orijentacijska pozicijakružnica na ekranu
34.1. Ako prvo crtamo kružnicu sa središtem u središtu ekrana, za koliko treba pomaknutiolovku za crtanje sljedeće kružnice?
Odgovor:\(\qquad\)
(1 bod)
34.2. Napišite program koji će crtati četiri kružnice polumjera \(r\) kao na slici koristeći sefunkcijama zadanoga modula i naredbama odabranoga programskog jezika.Vrijednost polumjera upisuje se s tipkovnice.
Rješenje:
\(\qquad\)
\(\qquad\)
\(\qquad\)
\(\qquad\)
\(\qquad\)
\(\qquad\)
\(\qquad\)
\(\qquad\)
\(\qquad\)
\(\qquad\)
\(\qquad\)
\(\qquad\)
(2 boda)
ŠTO ČEKAŠ?

Isprobaj potpuno besplatno!

Registracijom dobivaš besplatan*
pristup dijelu lekcija za svaki predmet.

*Besplatan pristup ne zahtijeva unos kartice.
Online pripreme za maturu i instrukcije za srednju školu. Dostupno 24/7.
© 2025, Gradivo.hr