Marko je student koji trenira rukomet. Često putuje s klubom. On inače voli putovati, znatiželjan je, uživa isprobavati nove stvari i ima široke interese. Jedini problem mu predstavljaju putovanja zrakoplovom jer se jako boji letenja i ne može ni ući u zrakoplov. S prijateljima iz kluba voli raspravljati o različitim političkim temama. Razgovarali su i kako će glasovati na referendumu o pristupanju Hrvatske Europskoj uniji. On se dobro informirao pa je znao koje su zemlje članice, koje obveze imaju te koje su prednosti i nedostatci Europske unije. Volio bi da se Hrvatska na taj način poveže s Europom. Neki njegovi kolege imali su negativan stav iako su imali mnogo površnih i netočnih informacija o Europskoj uniji. Dio njih smatrao je da ni ne mora glasovati jer će ionako dosta ljudi izaći na referendum. No, Marko je izašao na referendum jer je smatrao da je to njegova građanska obveza.
Koja je osobina ličnosti, prema pet faktorskome modelu ličnosti, izražena kod Marka a opisana je u trećoj rečenici teksta?
Koji je poremećaj prisutan kod Marka pa on zbog toga ne putuje zrakoplovom?
U kojoj se fazi kognitivnoga razvoja, prema Piagetu, nalazi Marko?
Koji je oblik mišljenja razvijen kod mladih ljudi poput Marka pa im omogućuje raspravu o politici i filozofskim temama?
Kako se u socijalnoj psihologiji naziva negativan stav Markovih kolega o Europskoj uniji formiran na temelju površnih i netočnih informacija?
Kako se u socijalnoj psihologiji naziva pojava da dio Markovih prijatelja ne želi glasovati jer će ionako dosta ljudi izaći na referendum?
Koji dio ličnosti, prema psihoanalitičkoj teoriji, potiče Markovu odluku da izađe na referendum?
Navedite tri komponente stava. Za svaku komponentu prepišite iz teksta rečenicu koja je ilustrira na temelju Markova stava prema Europskoj uniji.
Isprobaj potpuno besplatno!
Registracijom dobivaš besplatan*
pristup dijelu lekcija za svaki predmet.