Sociologija - 2018./19. ljeto - 35

Pozorno pročitajte novinski članak o dostupnosti visokoga obrazovanja u Hrvatskoj i odgovorite na pitanja. Snažno je prisutan fenomen socijalnog isključivanja, o kojem se malo govori, a to je da se najveći dio udaljavanja djece niskoobrazovanih od sveučilišta događa već u osnovnoj školi. U višim razredima osnovne škole, presudnima za upise u srednje škole, djeca niskoobrazovanih u prosjeku su smanjeno uspješna i to povlači za sobom loše i lošije zaključne ocjene. A s njima nema ni teorijske mogućnosti upisivanja gimnazija koje ih pripremaju za sveučilišta (...). Istraživanja pokazuju da je iznos prihoda, kvaliteta života i razina dobrobiti pojedinca u uskoj vezi s količinom naobrazbe. (...) Svima dostupno obrazovanje ne znači pružiti svima školsku zgradu i mogućnost da određeni broj godina sjede u školskim klupama, nego osiguranje jednakosti mogućnosti, jednakosti u pristupu i pravednosti u obrazovanju. www.vecernji.hr (objavljeno 20. travnja 2018. godine)

Koja od navedenih socioloških teorija kritizira nejednake mogućnosti upisa učenika iz različitih društvenih slojeva u gimnazije ili na fakultete?

Bodovi: 1

Navedite funkcionalistički koncept vrednovanja rada i znanja učenika opisan u zadnjemu odlomku teksta.

Bodovi: 1

Navedite i objasnite jednu sociološku teoriju prema kojoj pripadnost određenom društvenom sloju utječe na obrazovna postignuća djece opisana u tekstu.

Bodovi: 2
ŠTO ČEKAŠ?

Isprobaj potpuno besplatno!

Registracijom dobivaš besplatan*
pristup dijelu lekcija za svaki predmet.

*Besplatan pristup ne zahtijeva unos kartice.
Online pripreme za maturu i instrukcije za srednju školu. Dostupno 24/7.
© 2025, Gradivo.hr